Nilsflykt

I min blogg kan ni följa mitt vardagsliv ihop med min älskade man Andreas och vår underbara lilla dotter Thea (född i Mars 2011),och fantastiska son Milo (född i Februari 2014). Tar även med er på alla mina resor som alltid varit min stora passion i livet! <3

Hemsk morgon!

Kategori: Familjen

Började dagen med att Thea lyckades få tag i en kaffemugg som stod på diskbänken och välter den över HELA sig samt hela golvet! TACK gode Gud för att den innehöll äpple juice och inte kaffe/the! Usch tänk om det va nått kokhett som rann över hela hennes ansikte, snacka om panik jag fick när den tanken slog mig! :(

Sen när vi åt frukost puttade hon medvetet en skål med BLÖT fruktsallad rakt i golvet så det skvätte ÖVERALLT på dom rena kläderna som hängde på tork i köket också! :( såå tröttsamt!


Efter jag fick torkat upp all den röran så skulle Thea slänga pappas kläder i tvättkorgen och piper då om att hon har ont och pekar på foten! Säger vadå ont, du har väl inte ont? :/ Men när hon tog ett steg till såg jag att det droppa blod från hennes lilla fot och lyfter upp henne! Såg då att hon skurit sig på en glasbit (som jag inte har en aning om vart den kom ifrån) och som sedan klibbat fast längre fram under foten! Fick så himla dåligt samvete och plåstrade om henne med ett Kitty plåster som Thea kallar det (Hello Kitty)! När hon sen badar hör jag bakom draperiet "Aj ont mamma!" Så titta jag och fråga vad som gjorde ont? Då pekar hon på huvudet och säger ont! Så sa ja har du ont i huvudet? Varpå hon svarar "Nä mamma, pannan och pekar i pannan.." Ser att hon är alldeles röd och frågar vad har hänt? Då säger hon "pang!" Och pekar på kranen så hon talar om att hon råkat skalla kranen! :P

Vår lilla Viking som inte gråter för småsaker inte! Haha! Igår brände Jon fingertoppen i en ljuslåga och sa bara "varmt mamma, varmt!" 😝

Kommentera inlägget här: