Nilsflykt

I min blogg kan ni följa mitt vardagsliv ihop med min älskade man Andreas och vår underbara lilla dotter Thea (född i Mars 2011),och fantastiska son Milo (född i Februari 2014). Tar även med er på alla mina resor som alltid varit min stora passion i livet! <3

Falska förhoppningar..

Kategori: Familjen

Måste bara få skriva av mig om hur natten mellan tis och ons var 11-12/2.
Var sååå säker på att förlossningen va påväg  att dra igång då.. Meeeen icke!! Så här gick natten till iaf.. 

Thea vaknade och feberyrade vid 02 tiden, grät jätte mycket och trodde hon hade bajs i håret och på sin ninis (hade väl drömt nått) tog en stund att lugna henne.. Hon fick alvedon då hon va jätte varm och febern låg på 38,5.. La mig inne hos henne och värkarna började vid 02.30.. Sen la vi oss i vår säng då jag inte "fick plats" och kände mig obekväm.. 
03.17 började jag klocka värkarna på riktigt då dom blivit väldigt täta det sista.. Andra värken 03.24, sen igen 03.30, 03,33, 03,37, osv osv.. När jag började klocka va dom alltså 7 min i mellan och nu vid 04.04 så va det bara 3-4 min mellanrum.. Då ringde jag förlossningen för att rådgöra och kolla läget med plats osv hos dom (så man var inställd på om man skulle behöva åka till Gbg eller inte).. 
Kände mig då inte redo att åka in då varken vatten/slempropp eller något sånt gått än och jag tyckte inte värkarna va så starka att jag inte stod ut.. Så hon höll med om att jag gjorde rätt i som stannade hemma ett tag till men att vi nog snart skulle ses där då..! 😉 sa att ja eller så har jag ändå typ en mån kvar för att jag får gå över (usch hemska tanke) men hon svarade med en gång "nä det ska vi då verkligen inte hopppas på, du kommer nog snart hit!" 
När vi lagt på gick jag på toa, fortfarande lika täta värkar och kändes lustigt att sitta på toa samtidigt, nästan kändes som bebisen skulle pluppa ut i toan när det tryckte på.. 😝 
Bestämde mig för att samla ihop mina hygienartiklar "ifall" vi skulle få åka in.. Kokade en stor mugg hallonbladste och sen satte jag mig och målade naglarna! 😂👍 04.40 på morgonen! Haha! Kände mig ju för pigg för att sova och att ligga i sängen då kändes dom bara mer.. Brösten hade nu läckt flera ggr och jag var otroligt spänd på om det va dags eller ytterligare en gång falskt alarm.. Lagom till Andreas klocka ringde strax innan 6 så la jag mig och tänkte att nä bäst att jag kanske vilar lite ändå (kände då att det redan började avta i styrka och täthet) så när Andreas frågade, "hur ska jag göra, ska jag åka till jobbet eller inte? Hur känner du dig?" 
Så sa jag bara, "nä men du får åka, verkar ju helt plötsligt inte hända något så jag får bara ringa ifall det drar igång igen"

Mycket riktigt det stannade av helt (hade sammandragningar heeeela dagen väldigt ofta men inget mer) 😔👎 sååå irriterande när det känns såå nära men ändå inte händer något..! Nu har ytterligare 4 nätter passerat och det har inte hänt något! Men jaja nu är det 8 dagar kvar till BF.. Håller alla tummar och tår för att jag slipper gå över iaf.. Thea kom 6 dagar för tidigt så kan ju alltid hoppas att denna bebisen också snart bestämmer sig att titta ut..! ☺️❤️





Kommentera inlägget här: