Nilsflykt

I min blogg kan ni följa mitt vardagsliv ihop med min älskade man Andreas och vår underbara lilla dotter Thea (född i Mars 2011),och fantastiska son Milo (född i Februari 2014). Tar även med er på alla mina resor som alltid varit min stora passion i livet! <3

Mys hos Petra

Kategori: Allmänt

Idag var vi uppe vid åtta tiden och gjorde oss i ordning, Thea år gröt vid halv nio tiden.. Sen gav vi oss iväg på en "helvetes" promenad! Haha! Nä men satte fart upp för Kapellebacken med barnvagnen i högsta hugg.. Tänk va bra lillan har det där i medan mamma sliter som ett djur.. Även om det inte va sommarvärme och jag bara hade en tunn tunika och mini skinnjacka så svettades jag som en gris när vi väl var framme, högst uppe på toppen (där har Petra och Henrik valt att bosätta sig) haha! Jösses sicket träningspass..! Men gött att känna att man rört på sig!

Fina höggravida Petra kom och öppnade för oss.. Hade en super mysig förmiddag/dag där och valde att beställa pizza när magarna kurrade ordentligt vid 13 tiden.. Lämnade Thea hos Petra och så lånade jag deras bil för att åka och hämta dom! :)

Lilltjejen har vart jätte hängig och mycket ledsen idag.. Säkert reaktion på sprutorna.. Insåg när jag flera timmar efter hon vaknat svettig kände hur varm hon fortfarande va (trots 1177:s ord om att så små barn inte har feber om tempen är under 38) insåg att hon nog visst hade feber med sina 37,7 (tål att tilläggas att Thea har otroligt låg temp. i vanliga fall) så hon fick Alvedon och piggna till! Men ville inte äta mat! :( åt två smoothies istället och sen somna hon i vagnen när vi gick hem.. Ställde ut henne på balkongen där hon sen sov i TRE TIMMAR!!! Då vet man att lilla Theisen inte är frisk! Haha!

Jag va en sväng till sömmerskan för att lämna tyg och mått så hon kunde sätta igång! :) super kul!!

Sen handlade jag och Andreas åkte för att träna! och även om Thea sov mellan 14-17 så va hon super trött och gosig redan vid 18.. Så innan kl blev 19 gav vi henne gröt, borsta tänderna och satte på pyjamas! Sen somna hon direkt vi la henne i sängen! :) snacka om utslagen! ❤

Vi har kollat Let's Dance och nu senast en Hells Angels dokumentär om hur det kom hit till Sverige osv.. Shit va intressant!

Nu natten här då jag ska iväg på MK konferens hela dagen imorgon! :) då blir det pappa & dotter mys!! ❤ Natti natti

Kommentera inlägget här: